İçten yanmalı motorlarda, çevrimin
en önemli aşaması yanmadır. Yanma işlemi yakıtın kimyasal enerjisinin ısı
enerjisine dönüştürülmesini sağlar. Bu dönüşüm işleminin verimli bir şekilde
gerçekleşmesi normal bir yanma işlemi ile mümkün olmaktadır. Normal yanma durumunda
alev cephesi belirli bir hızda ilerler ve silindir içerisindeki yakıt hava
karışımı tamamen yandığında yanma işlemi sona erer. Anormal yanma ise olumsuz
çalışma koşulları sebebiyle oluşmakta ve vuruntu denilen olayın
oluşmasına neden olmaktadır. Buji ateşlemeli (benzinli) motorlarda vuruntu yanma odası içerisinde yakıt hava karışımının kontrolsüz bir şekilde yanması sonucunda ortaya çıkan ve genellikle metalik bir çınlama sesi şeklinde kendini hissettiren bir olay olarak tanımlanmaktadır.
oluşmasına neden olmaktadır. Buji ateşlemeli (benzinli) motorlarda vuruntu yanma odası içerisinde yakıt hava karışımının kontrolsüz bir şekilde yanması sonucunda ortaya çıkan ve genellikle metalik bir çınlama sesi şeklinde kendini hissettiren bir olay olarak tanımlanmaktadır.
Benzin
Motorlarında Vuruntu Tedbirleri
Benzinli motorlarda; buji çakma zamanının iyileştirilmesi,
daha düşük anti vuruntulu yakıt kullanılması, sıkıştırma oranının
küçültülmesi, emme havası sıcaklığının
düşürülmesi, yanma odası ve silindir cidar sıcaklığının düşürülmesi, yükün
azaltılması gibi tedbirler ile vuruntunun önüne geçilebilir.
Benzin Motorlarında Vuruntuya Etki Eden Faktörler
- Sıkıştırma Oranı: Sıkıştırma oranı ne kadar yüksek olursa normal şartlar altında son gaz basınç ve sıcaklığı o kadar yüksek olur ve bu da vuruntuyu arttırmaktadır.
- Ateşleme Avansı: Ateşleme zamanının öne alınması, silindir basınç ve sıcaklığını yükseltir, bu da sırayla, son gaz basınç ve sıcaklığını arttırır. Bu nedenle vuruntuya meyil artar
- Motor Hızı: Motor hızı, vuruntuya etkisi en kompleks olan değişkenlerden birisidir. Motor hızı; alev hızını (türbülans etkisi), sıkıştırma süresini azaltmak, son gaz basınç ve sıcaklığını arttırmak, maksimum basıncı değiştirmek suretiyle vuruntuya etki etmektedir
- Hava Giriş Sıcaklığı: Hava giriş sıcaklığının yükselmesi, silindir sıcaklığını arttırır. Aynı zamanda son gaz sıcaklığını ve vuruntuya eğilimin artmasını da sağlamaktadır.
- Soğutma Suyu Sıcaklığı: Soğutma suyu sıcaklığının artması, çevrim sıcaklığını ve aynı zamanda son gaz sıcaklığını da yükselterek vuruntuyu arttırır.
- Karışım Mukavemeti: Karışım mukavemeti, yanma basıncını, yanma ve son gaz sıcaklığını etkileyerek vuruntuya meylin artmasına sebep olur.
- Kısma Valfı: Silindir giriş basıncını ve karışım mukavemetini kontrol eder. Gaz kelebeğinin açma etkisi, silindir basıncının artmasına neden olur.
- Giriş Basıncı: Giriş basıncı artınca maksimum çevrim basıncı da artar. Böylece tutuşma gecikmesi azalır ve motorun vuruntu meyli artar.
- Egzoz Basıncı: Egzoz basıncının artması, sıkıştırma sıcaklığını arttırmak suretiyle vuruntuyu arttırırken, artık gaz miktarındaki artış ve maksimum silindir basıncındaki düşme ile vuruntuya meyli azaltır, sonuç olarak vuruntuyu arttırıcı yönde etkisi vardır.
Harrah's Cherokee Casino and Hotel - Mapyro
YanıtlaSilInformation, 나주 출장마사지 Address, Phone number, Reviews, Games, Slots, Poker 동해 출장샵 Room, Dining and Amenities at Harrah's Cherokee 구리 출장마사지 Casino 아산 출장마사지 and 강원도 출장마사지 Hotel in Cherokee, NC.