Site dili

18 Şubat 2015 Çarşamba

Vuruntu




            Yakıtın motor silindiri içinde çok hızlı ve darbeli yanışı, Otto motorlarında açık bir çınlama ve dizel motorlarında ise vuruntu şeklindeki gürültü ile anlaşılır. Bu nedenle vuruntu halinde Otto motoru "çınlıyor" dizel motoru "çekiçliyor" denir. Vuruntu gürültüsü, silindirdeki şiddetli basınç dalgasının silindir kapağı ve piston yüzüne çarpması ve orada çekiç darbesine benzer bir etki oluşturmasından kaynaklanmaktadır.

İçten yanmalı motorlarda meydana gelen vuruntu, yanma odası içerisinde oluşan yanma safhalarının istenen düzeyde gerçekleşmesini engelleyerek motor veriminin düşmesine, başta yanma odası parçaları olan piston, supap, segman, silindir kapağı  ve silindir yüzeyi üzerinde çeşitli hasarlara sebep olmaktadır. Bu parçaların vuruntudan dolayı düzensiz çalışması, ömürlerini azaltmakta ve motorun gürültülü çalışmasına sebep olmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder