Yakıtın motor silindiri içinde çok
hızlı ve darbeli yanışı, Otto motorlarında açık bir çınlama ve dizel
motorlarında ise vuruntu şeklindeki gürültü ile anlaşılır. Bu nedenle vuruntu halinde
Otto motoru "çınlıyor" dizel motoru "çekiçliyor" denir. Vuruntu
gürültüsü, silindirdeki şiddetli basınç dalgasının silindir kapağı ve piston
yüzüne çarpması ve orada çekiç darbesine benzer bir etki oluşturmasından kaynaklanmaktadır.
İçten
yanmalı motorlarda meydana gelen vuruntu, yanma odası içerisinde oluşan yanma
safhalarının istenen düzeyde gerçekleşmesini engelleyerek motor veriminin
düşmesine, başta yanma odası parçaları olan piston, supap, segman, silindir
kapağı ve silindir yüzeyi üzerinde
çeşitli hasarlara sebep olmaktadır. Bu parçaların vuruntudan dolayı düzensiz
çalışması, ömürlerini azaltmakta ve motorun gürültülü çalışmasına sebep
olmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder